Fitness to zdrowie!
    Fitness, czyli gimnastyka rekreacyjna. Jego początki wiążą się z rozwojem i rozpowszechnieniem aerobiku. Kolebką tego drugiego były Stany Zjednoczone. Za twórcę uważa się dziś niejakiego dr. Kennetha Coopera. W latach siedemdziesiątych lekarzem w narodowej agencji aeronautyki. Do jego zadań należało opracowanie programów kondycyjnych specjalnie dla amerykańskich astronautów. Ćwiczenia aerobowe, nazywane też tlenowymi mają na celu by układ krążenia i oddychania ćwiczącego pracował w ten sposób. Umożliwia to prawidłowe organizmu podczas wzmożonego wysiłku fizycznego. Specyficzną odmianą jest fitness. Są to ćwiczenia wykonywane w rytm muzyki. Obecnie niezwykle popularne wśród ludzi w różnym wieku. Za prekursorkę można uznać aktorkę Jane Fonde. Zaczęło się od nieszczęśliwego splotu zdarzeń. W 1979 podczas zdjęć do filmu,, Chiński syndrom’’ złamała nogę. Był to jej wielki osobisty dramat. Stawiał pod znakiem zapytania dalszą karierę. Za niecałe dwa miesiące miały się zacząć zdjęcia do kolejnego filmu. Niezwykle ważnego dla Fondy. Czasu na dojście do pełnej sprawności było dramatycznie mało. Szukając złotego środka, udała się do klubu gdzie prowadzono zajęcia gimnastyczne dla kobiet zakłady bukmacherskie. Ten sposób ćwiczeń był o tyle nowatorski, że towarzyszyła mu muzyka dyskotekowa. W dzisiejszych czasach panuje bardzo wiele chorób i jesteśmy narażeni na bardzo dużo wypadków samochodowych czy wypadków przy pracy. Zdrowie jest najważniejszą wartością i trzeba o nie dbać. Bardzo dużo osób nie odżywia się odpowiednio, przez co często chorują. Ich diety nie dostarczają Im odpowiedniej ilości substancji odżywczych, witamin i mikroelementów. Odpowiednio skonstruowana dieta do podstawa w życiu każdego człowieka. Wiele osób poprzez to, że nie mają odpowiedniej diety mają niedowagę lub nadwagę. Nadwaga czy otyłość to obecnie najbardziej powszechne schorzenie dla krajów wysoko rozwiniętych. W pokarmach sprzedawanych w Fast foodach czy różnego rodzaju knajpach jest bardzo dużo pustych kalorii. Bardzo popularne stało się odchudzanie, czyli sposoby na zrzucenie nadwagi. Jest bardzo wiele ziół, leków i diet ułożonych specjalnie pod odchudzanie. Jednak najważniejszym czynnikiem, który wpłynie na znacznie na zmniejszenie się otyłości jest zwiększenie aktywności ruchowej. Tylko ruch pozwala na spalenie zbędnych kalorii. To był strzał w dziesiątkę. Nie minął tydzień, a odczuła już pierwsze symptomy poprawy. Po dwóch miesiącach pełni formy stanęła przed kamerą, gotowa do kolejnych wyzwań. W Polsce pierwszy klub fitness powstał w 1983 roku. Fitness Klub "POD SKOCZNIĄ" w Warszawie, bo tak brzmiała jego nazwa, mimo niezbyt szerokiej oferty przyciągnął tłumy amatorów ćwiczeń w rytm siłownię jako alternatywne zajęcia dla mężczyzn. Z czasem powstały też gabinety masażu, saunie suche, parowe. Wachlarz usług ciągle się zwiększał. Właściciele robili wszystko by przyciągnąć i zaspokoić oczekiwania klientów. Obecnie, zwłaszcza w większych miastach jest to niezwykle popularna rekreacji. Nawet w sobotni ranek kluby są pełne. zakłady sportowe Menadżerowie firm, asystentki w dużych korporacjach, wszyscy oni lubią zakończyć męczący tydzień formą relaksu fizycznego.

Owoce w diecie odchudzającej


Mitem jest stwierdzenie, że owoce są tuczące. Zawierają dużo cukrów, ale nie są to cukry proste, takie jak w słodyczach, batonach, lecz niezbędne do prawidłowego funkcjonowania cukry złożone. Jeśli chcesz cieszyć się dobrym zdrowiem, owoce powinny stanowić fundament twojej diety, obok warzyw.

Należy jednak spożywać je umiejętnie, aby jak najwięcej mieć korzyści. Przede wszystkim owoce należy jeść przed posiłkiem zawierającym węglowodany. Czyli przed śniadaniem, na które zjemy chleb czy płatki, i przed obiadem, gdzie będzie kasza czy ziemniaki, makaron. Owoce bowiem muszą być strawione szybko. Jeśli zjemy ja na pusty żołądek przyspieszą trawienie, a wszystkie enzymy i witaminy się wchłoną.

Owoce szybko się trawi, zawierają też dużo błonnika, więc dają uczucie sytości i działają oczyszczając jelita. Błonnik czyli włókno to substancja z roślin, której nasz żołądek nie trawi, jest jednak niezbędnym elementem pożywienia, przyspiesza trawienie i czyści układ pokarmowy ze złogów. Nie można go jeść zbyt wiele, ale trzydzieści gramów dziennie to optimum zapewniające zdrowie i chudnięcie. Owoców nie należy jeść zaraz po posiłkach, ponieważ nie będą mogły być szybko strawione, lecz będą zalegać w przewodzie pokarmowym powodując wzdęcia i ogólnie złe samopoczucie.

Osoby odchudzające się powinny pamiętać, że wielka jest rola psychiki w odchudzaniu, że czasami po prostu jemy oczami! Dlatego powinniśmy korzystać z mniejszych talerzy, na których ta sama porcja jedzenia będzie się zdawała większa. Do tego można stosować sałatę i surówki do dekoracji, są niskokaloryczne a dają wrażenie przepełnionego talerza. Inna ważna informacja to taka, że żołądek dopiero po kilku minutach od wypełnienia wysyła do mózgu informację, że można przestać jeść, jest najedzony. Przez te kilka minut można zjeść dużo zbędnych kalorii. Dlatego należy robić długie przerwy między jednym kęsem, a drugim, najlepiej dokładnie gryźć każdy kawałek jedzenia, co spowoduje, że w efekcie zjemy dużo mniej.

Proste sposoby na trudne problemy z odchudzaniem


Jeśli od dłuższego czasu nie możesz schudnąć, być może popełniasz jakieś błędy żywieniowe. Zwróć uwagę, czy pijesz wystarczająco dużo płynów.

Jeśli uprawiasz sport, pamiętaj, że wydalasz duże ilość płynów podczas wysiłku, te płyny się nie liczą! Musisz dostarczać sobie na czysto dwa litry wody, i to nie chodzi o kawę czy czarną herbatę, ale właśnie o czystą wodę. Ewentualnie dopuszczalna jest zielona herbata. Ale najlepiej pij dużo wody i to zimnej. Wtedy twój organizm dodatkowe kalorie zużyje do jej ogrzania już w żołądku. Poza tym szklanka zimnej wody przed śniadaniem, zaraz po przebudzeniu ma właściwości oczyszczające, co za tym idzie likwiduje zaparcia. Tak możesz usprawnić swoje trawienie bez brania suplementów diety i obciążania nimi wątroby. Pij więc dużo wody na zdrowie i pamiętaj – dwa litry to absolutne minimum. Do tego ważne jest w jaki sposób pijesz.

Najlepiej małymi łyczkami w odstępach czasu pić cały czas. Polecamy mieć przy sobie zawsze butelkę z wodą i pić po łyku raz na jakiś czas. Nawet w szkole! Powinno to być dozwolone, bo długotrwałe nie przyjmowanie płynów prowadzi do odwodnienia! Podobnie jedzenie, powinno się jeść mało, a często. Jeśli tylko czujesz, że zaczynasz głodnieć, zjedz coś. Schrup jabłko czy marchewkę, zanim naprawdę zgłodniejesz. Nie jedz tylko cztery godziny przed snem, jeśli w tym okresie najdzie cię chrapka na coś do jedzenia, oszukaj organizm pijąc dużo wody. Po jakimś czasie twoje ciało przyzwyczai się, że wieczorem nie dostarczasz mu kalorii i nie będziesz odczuwać głodu.

Warto jednak w ciągu dnia zawsze mieć przy sobie pokrojone w kostkę marchewki i jabłka gotowe do zjedzenia czy bogatego w potas banana, tak aby nie musieć szukać sklepu z warzywami i tym samym nie narażać się na pokusę kupienia niewinnego batonika ten jeden raz. Taka jedna przygoda może zrujnować dietę, ponieważ możemy mieć wielkie wyrzuty sumienia, prowadzące w efekcie do myślenia „a co to za dieta, teraz to już mogę sobie pofolgować, skoro złamałem zasady”.

Drobiazgi, które pozwalają szybciej schudnąć


Jeśli wiesz już wszystko o dietach, a przynajmniej tak ci się zdaje, to na pewno wszystkiego nie stosujesz. Poniżej lista prostych rad, które można wprowadzić w życie bez problemu, a które są bardzo skuteczną pomocą w walce ze zbędnymi kilogramami.

Przede wszystkim jak na pewno wszyscy wiedzą, diecie powinien towarzyszyć wysiłek fizyczny. Nie ma możliwości, aby bez tego schudnąć i zachować ładną skórę i dobre samopoczucie. Nie musi to być od razu dwugodzinny wypad na siłownię. Proste zmiany w planie dnia pozwolą ci się więcej ruszać. Po pierwsze, więcej chodź pieszo. Na małe i duże dystanse, aby nie uważać tego za stratę czasu możesz założyć na uszy odtwarzacz mp3 z książką w postaci audio booka, albo kurs językowy. Możesz rano iść pieszo do pracy, wrócić tramwajem.

To również wpłynie pozytywnie na środowisko, jeśli nie będziesz używać samochodu. Poza tym zrezygnuj z windy. Wchodzenie po schodach to jedno z najlepszych ćwiczeń na rozwój wszystkich mięśni, jak i zbudowanie kondycji. Nawet na jedenaste piętro staraj się więc dojść o własnych siłach. Po kilku tygodniach zobaczysz, że nie stanowi to dla ciebie żadnego wysiłku, wtedy może zaczniesz na nie wbiegać? Inny świetny sposób budowania kondycji to podbieganie do autobusu. Nie będziemy chwalić spóźnialskich, ale takie podbiegi potrafią naprawdę wiele zdziałać dla zdrowia i dla serca.

Poza tymi drobiazgami niezbędny do schudnięcia będzie też sport, jako najlepszy dodatek do niskokalorycznej diety. Polecamy bieganie. Jest to sport dla każdego, który uprawiać można wszędzie. W sieci znajdziesz mnóstwo przydatnych informacji o tym, jak zacząć. Pierwsze kilka tygodni będzie ciężko, ale potem, jeśli połkniesz bakcyla, dawna nadwaga na pewno nie wróci! Bieganie spala mnóstwo kalorii, buduje formę, rozwija mięśnie, jest przy tym najbardziej naturalną dla człowieka formą ruchu. A więc do dzieła, czas połączyć dobrze skomponowaną dietę z treningiem i zacząć odchudzanie na poważnie!

Dobre rady dla osób na diecie


Aby schudnąć, nie wystarczy chcieć. Nie wystarczy też łykać tabletki, choć niektóre reklamy bardzo chcą nas do tego przekonać. Niezbędna jest praca, ciężka praca, i wiele wyrzeczeń, ale na pewno warto, dla siebie, własnej satysfakcji, zdrowia, sprawności. Jest kilka sposobów, dzięki którym można skuteczność odchudzania podnieść.

Są one proste i każdy może je zastosować. Przede wszystkim warto od rana wystawić się na działanie promieni słonecznych. Intuicyjnie wiemy, że poprawiają nam one humor, napełniają energią. Poza tym pod wpływem słońca w naszej skórze wytwarza się witamina D, niezbędna do przyswajania wapnia. Polecamy więc od rana trening na świeżym powietrzu. Może to być bieg, ćwiczenia rozciągające, ważne, aby przebywać na powietrzu, na słońcu, najlepiej wśród zieleni, która też ma dobroczynny wpływ na naszą duszę. Ideałem są ćwiczenia w parku czy w lesie. Jeśli jednak nie mamy takiej możliwości, wystarczy szybki spacer do pracy.

Nawet idąc po mieście spalamy kalorie, świeci na nas słońce i na pewno dostarczamy sobie więcej tlenu niż siedząc w czterech ścianach, nawet ćwicząc. Dynamiczny marsz do pracy da nam energię na cały dzień, dobry humor, sprawi, że więcej tlenu dostanie się do krwi, i przyspieszy trawienie. Idealny spacer poranny to czterdzieści minut wzwyż. Są osoby, które maszerują do pracy nawet półtorej godziny, a czasu tego nie uznają za stracony ponieważ w międzyczasie na przykład słuchają kursów językowych na odtwarzaczu mp3. Cóż, dla chcącego nic trudnego. A jeśli pracujesz od szóstej rano, możesz marszem wrócić do domu. Chociaż wiedz, że trening o poranku daje niesamowite efekty.

I nie chodzi tu tylko o efekt w postaci lepszej formy i sylwetki, nie. Jeśli rano przebiegniesz się kawałek, więcej krwi dotrze do wszystkich komórek twojego ciała, a z nią więcej tlenu. Do wszystkich komórek, czyli również do mózgu. Taka poranna rozgrzewka dla mózgu to lepsze, łatwiejsze myślenie dla ciebie na cały dzień. Będzie ci się lepiej pracować i myśleć.

Do walki z otyłością, zwykły człowiek ma tylko jedno narzędzie, dieta. Dieta pomaga bardzo często osiągnąć optymalną wagę. Jest stosowana przez miliony osób na całym świecie z różnymi efektami. Dziś społeczeństwo w większości odżywia się bardzo niezdrowo i jest otyłe. Powoduje to wiele chorób sercowych, wieńcowych. Otyłość staje się także problemem w życiu codziennym czy […]

Mitem jest stwierdzenie, że owoce są tuczące. Zawierają dużo cukrów, ale nie są to cukry proste, takie jak w słodyczach, batonach, lecz niezbędne do prawidłowego funkcjonowania cukry złożone. Jeśli chcesz cieszyć się dobrym zdrowiem, owoce powinny stanowić fundament twojej diety, obok warzyw. Należy jednak spożywać je umiejętnie, aby jak najwięcej mieć korzyści. Przede wszystkim owoce […]

http://www.omnia24.pl/idealny-sprzet-do-cwiczen-orbitrek/ Zakaz kopiowania tekstu bez zgody autora.