Fitness to zdrowie!
    Fitness, czyli gimnastyka rekreacyjna. Jego początki wiążą się z rozwojem i rozpowszechnieniem aerobiku. Kolebką tego drugiego były Stany Zjednoczone. Za twórcę uważa się dziś niejakiego dr. Kennetha Coopera. W latach siedemdziesiątych lekarzem w narodowej agencji aeronautyki. Do jego zadań należało opracowanie programów kondycyjnych specjalnie dla amerykańskich astronautów. Ćwiczenia aerobowe, nazywane też tlenowymi mają na celu by układ krążenia i oddychania ćwiczącego pracował w ten sposób. Umożliwia to prawidłowe organizmu podczas wzmożonego wysiłku fizycznego. Specyficzną odmianą jest fitness. Są to ćwiczenia wykonywane w rytm muzyki. Obecnie niezwykle popularne wśród ludzi w różnym wieku. Za prekursorkę można uznać aktorkę Jane Fonde. Zaczęło się od nieszczęśliwego splotu zdarzeń. W 1979 podczas zdjęć do filmu,, Chiński syndrom’’ złamała nogę. Był to jej wielki osobisty dramat. Stawiał pod znakiem zapytania dalszą karierę. Za niecałe dwa miesiące miały się zacząć zdjęcia do kolejnego filmu. Niezwykle ważnego dla Fondy. Czasu na dojście do pełnej sprawności było dramatycznie mało. Szukając złotego środka, udała się do klubu gdzie prowadzono zajęcia gimnastyczne dla kobiet zakłady bukmacherskie. Ten sposób ćwiczeń był o tyle nowatorski, że towarzyszyła mu muzyka dyskotekowa. W dzisiejszych czasach panuje bardzo wiele chorób i jesteśmy narażeni na bardzo dużo wypadków samochodowych czy wypadków przy pracy. Zdrowie jest najważniejszą wartością i trzeba o nie dbać. Bardzo dużo osób nie odżywia się odpowiednio, przez co często chorują. Ich diety nie dostarczają Im odpowiedniej ilości substancji odżywczych, witamin i mikroelementów. Odpowiednio skonstruowana dieta do podstawa w życiu każdego człowieka. Wiele osób poprzez to, że nie mają odpowiedniej diety mają niedowagę lub nadwagę. Nadwaga czy otyłość to obecnie najbardziej powszechne schorzenie dla krajów wysoko rozwiniętych. W pokarmach sprzedawanych w Fast foodach czy różnego rodzaju knajpach jest bardzo dużo pustych kalorii. Bardzo popularne stało się odchudzanie, czyli sposoby na zrzucenie nadwagi. Jest bardzo wiele ziół, leków i diet ułożonych specjalnie pod odchudzanie. Jednak najważniejszym czynnikiem, który wpłynie na znacznie na zmniejszenie się otyłości jest zwiększenie aktywności ruchowej. Tylko ruch pozwala na spalenie zbędnych kalorii. To był strzał w dziesiątkę. Nie minął tydzień, a odczuła już pierwsze symptomy poprawy. Po dwóch miesiącach pełni formy stanęła przed kamerą, gotowa do kolejnych wyzwań. W Polsce pierwszy klub fitness powstał w 1983 roku. Fitness Klub "POD SKOCZNIĄ" w Warszawie, bo tak brzmiała jego nazwa, mimo niezbyt szerokiej oferty przyciągnął tłumy amatorów ćwiczeń w rytm siłownię jako alternatywne zajęcia dla mężczyzn. Z czasem powstały też gabinety masażu, saunie suche, parowe. Wachlarz usług ciągle się zwiększał. Właściciele robili wszystko by przyciągnąć i zaspokoić oczekiwania klientów. Obecnie, zwłaszcza w większych miastach jest to niezwykle popularna rekreacji. Nawet w sobotni ranek kluby są pełne. zakłady sportowe Menadżerowie firm, asystentki w dużych korporacjach, wszyscy oni lubią zakończyć męczący tydzień formą relaksu fizycznego.

Dietetyk

orange-juice-1-985579-mJeżeli zamierzamy się odchudzać powinniśmy robić to z głową. Rozsądne podejście do kwestii własnego wyglądu jest kluczem do osiągnięcia sukcesu. Nie należy podejmować pochopnych decyzji, eksperymentować z popularnymi akurat dietami, katować się głodówkami. Najlepszym działaniem jakie możemy podjąć zaczynając walczyć z bagażem dodatkowych kilogramów jest wizyta u specjalisty żywieniowego czyli dietetyka. Opracowana przez niego dieta uwzględnia bowiem wszystkie indywidualne potrzeby oraz uwarunkowania pacjenta.

 

Jest poparta solidnym wywiadem dotyczącym stanu zdrowia, preferencji żywieniowych czy ilości wolnego czasu. Wszystko to daje szansę na ułożenie planu żywieniowego, który najłatwiej będzie zrealizować. Dietetyk jest ponadto osobą wykształconą, przygotowywaną przez lata do tego, by doradzać w kwestiach żywieniowych. Na pewno zbilansuje posiłki tak, by dostarczały organizmowi niezbędnych składników odżywczych, ale jednocześnie skutecznie ograniczyły liczbę spożywanych kalorii. Ponadto uwzględni system aktywności fizycznej odpowiedni do wieku, możliwości i preferencji pacjenta.

Głodówka

Nie powinniśmy robić sobie głodówek. Owszem one oczyszczają organizm. Jednak każda głodówka powinna być odpowiednio przeprowadzona. Nie można ot tak po prostu przestać jeść przez cały dzień, nasz organizm raczej nie będzie z tego zadowolony. Powinniśmy przygotować się do tego ‘głodówkowego’ dnia. W jaki sposób? Otóż poprzez odpowiednią dietę w dniach poprzedzających. Jeśli chcemy oczyścić nasze ciało musimy zacząć stopniowo każdego dnia jeść mniej i lżejsze posiłki, a dzień przed samą głodówką pić dużo owocowych soków (najlepiej robionych przez nas samych). I w dniu głodówki nie zapominajmy o piciu.

 

Woda i soki owocowe z miąższem to bardzo dobra sprawa. W dodatku nie trzeba od razu decydować się na głodówkę, można na przykład postawić na coś w stylu ‘owocowego dni’ i jeść przez cały dzień jedynie świeże warzywa a na obiad na przykład gotowane na parze warzywa. Taki dzień też dobrze zrobi naszemu organizmowi. Dzień bez mięsa zamiast dnia bez jedzenia. Musimy pamiętać, że odstawienie składników odżywczych na jeden dzień nie jest złe, jednak, jeśli będzie się głodzić, żeby schudnąć, to po pierwsze nie osiągniemy celu a po drugiego jedynie się dodatkowo skrzywdzimy.

Dobór diety

glass-with-juice-984421-mDuża ilość, różnorodność i rodzaj dostępnych diet może spowodować problemy z jej wyborem. Dobór diety odpowiedniej dla nas powinien się wiązać z dokładną analizą skuteczności danej diety oraz naszego obecnego stanu zdrowia. Warto pamiętać, że każda dieta, poza zapienieniem zrzucenia zbędnych kilogramów, powinna nam gwarantować dobre samopoczucie i zatrzymanie młodego wyglądu na dłużej.

 

Właściwie zbilansowane posiłki zapewniają złagodzenie i spowolnienie skutków starzenia się naszego organizmu. Gwarantują dobry wygląd, a w przypadku choroby pomagają szybciej wrócić do zdrowia. Nie należy sugerować się jedynie modą na daną dietę, czy też jej skutecznością wśród naszych znajomych. Należy brać pod uwagę specyficzność naszego organizmu. Jeżeli dobór diety stanowi dla nas problem, nie potrafimy w odpowiedni sposób jej zaplanować, warto udać się do specjalisty. Dietetyk profesjonalnie pomoże nam ustalić sposób żywienia. Indywidualnie dla naszych potrzeb i możliwości dobierze dietę, która będzie dla nas najlepsza.

Kalorie

Z kaloriami od wielu lat walczy bardzo wielu nastolatków. Liczą one każdy spożywany ram jedzenia, gdyż boja się tego, aby przytyć. Nie zawsze jednak jest to dobre dla naszego zdrowia, gdyż istnieje określona dzienna ilość kalorii, jakie musimy spożyć, aby nasz organizm trzymał wszystko to, czego naprawdę potrzebuje. Nie mniej jednak poprzez nadmierne liczenie tych kalorii nasz układ odpornościowy jest osłabiony, gdyż nie otrzymuje on należytych i niezbędnych mu pokarmów oraz witamin. Kalorie w nadmiernej ilości są dla nas niebezpieczne, ale również wtedy, gdy dostarczamy ich za mało nie jest to najlepsze rozważanie, jeśli chcemy być zdrowi.

 

W przypadku, gdy pragniemy się odchudzić powinniśmy zastosować specjalną dietę, którą w należyty sposób ustali nam odpowiedni lekarz, dietetyk. Sami na własną rękę, czy też z poradą znajomych lub Internetu nie powinniśmy tego czynić, gdyż nigdy niewiadomo, czy dana dieta nie zaszkodzi naszemu zdrowiu. Bardzo często wiele nastolatek za pomocą Internetu dostaje się do wielu rodzaju diet i korzysta z nich, lecz niestety nie zdaje sobie sprawy z tego, ze mogą być one dla ich organizmu niewskazane.

Do walki z otyłością, zwykły człowiek ma tylko jedno narzędzie, dieta. Dieta pomaga bardzo często osiągnąć optymalną wagę. Jest stosowana przez miliony osób na całym świecie z różnymi efektami. Dziś społeczeństwo w większości odżywia się bardzo niezdrowo i jest otyłe. Powoduje to wiele chorób sercowych, wieńcowych. Otyłość staje się także problemem w życiu codziennym czy […]

Wiele osób ma wciąż ochotę na słodycze. Z czego to może wynikać? Mówi się, że czekolada uzależnia. To samo powiadają o cukrze. Możliwe, że tak jest, przecież pod wpływem czekolady w naszym ciele wytwarzają się hormony szczęścia. Dlatego zrezygnować całkowicie z czekolady z dnia na dzień może być trudno. Większość z nas ma też do […]

Zakaz kopiowania tekstu bez zgody autora.