Fitness to zdrowie!
    Fitness, czyli gimnastyka rekreacyjna. Jego początki wiążą się z rozwojem i rozpowszechnieniem aerobiku. Kolebką tego drugiego były Stany Zjednoczone. Za twórcę uważa się dziś niejakiego dr. Kennetha Coopera. W latach siedemdziesiątych lekarzem w narodowej agencji aeronautyki. Do jego zadań należało opracowanie programów kondycyjnych specjalnie dla amerykańskich astronautów. Ćwiczenia aerobowe, nazywane też tlenowymi mają na celu by układ krążenia i oddychania ćwiczącego pracował w ten sposób. Umożliwia to prawidłowe organizmu podczas wzmożonego wysiłku fizycznego. Specyficzną odmianą jest fitness. Są to ćwiczenia wykonywane w rytm muzyki. Obecnie niezwykle popularne wśród ludzi w różnym wieku. Za prekursorkę można uznać aktorkę Jane Fonde. Zaczęło się od nieszczęśliwego splotu zdarzeń. W 1979 podczas zdjęć do filmu,, Chiński syndrom’’ złamała nogę. Był to jej wielki osobisty dramat. Stawiał pod znakiem zapytania dalszą karierę. Za niecałe dwa miesiące miały się zacząć zdjęcia do kolejnego filmu. Niezwykle ważnego dla Fondy. Czasu na dojście do pełnej sprawności było dramatycznie mało. Szukając złotego środka, udała się do klubu gdzie prowadzono zajęcia gimnastyczne dla kobiet zakłady bukmacherskie. Ten sposób ćwiczeń był o tyle nowatorski, że towarzyszyła mu muzyka dyskotekowa. W dzisiejszych czasach panuje bardzo wiele chorób i jesteśmy narażeni na bardzo dużo wypadków samochodowych czy wypadków przy pracy. Zdrowie jest najważniejszą wartością i trzeba o nie dbać. Bardzo dużo osób nie odżywia się odpowiednio, przez co często chorują. Ich diety nie dostarczają Im odpowiedniej ilości substancji odżywczych, witamin i mikroelementów. Odpowiednio skonstruowana dieta do podstawa w życiu każdego człowieka. Wiele osób poprzez to, że nie mają odpowiedniej diety mają niedowagę lub nadwagę. Nadwaga czy otyłość to obecnie najbardziej powszechne schorzenie dla krajów wysoko rozwiniętych. W pokarmach sprzedawanych w Fast foodach czy różnego rodzaju knajpach jest bardzo dużo pustych kalorii. Bardzo popularne stało się odchudzanie, czyli sposoby na zrzucenie nadwagi. Jest bardzo wiele ziół, leków i diet ułożonych specjalnie pod odchudzanie. Jednak najważniejszym czynnikiem, który wpłynie na znacznie na zmniejszenie się otyłości jest zwiększenie aktywności ruchowej. Tylko ruch pozwala na spalenie zbędnych kalorii. To był strzał w dziesiątkę. Nie minął tydzień, a odczuła już pierwsze symptomy poprawy. Po dwóch miesiącach pełni formy stanęła przed kamerą, gotowa do kolejnych wyzwań. W Polsce pierwszy klub fitness powstał w 1983 roku. Fitness Klub "POD SKOCZNIĄ" w Warszawie, bo tak brzmiała jego nazwa, mimo niezbyt szerokiej oferty przyciągnął tłumy amatorów ćwiczeń w rytm siłownię jako alternatywne zajęcia dla mężczyzn. Z czasem powstały też gabinety masażu, saunie suche, parowe. Wachlarz usług ciągle się zwiększał. Właściciele robili wszystko by przyciągnąć i zaspokoić oczekiwania klientów. Obecnie, zwłaszcza w większych miastach jest to niezwykle popularna rekreacji. Nawet w sobotni ranek kluby są pełne. zakłady sportowe Menadżerowie firm, asystentki w dużych korporacjach, wszyscy oni lubią zakończyć męczący tydzień formą relaksu fizycznego.
« Starsze wpisy

Rola snu w diecie

Podczas odchudzania poza zdrowym i racjonalnym odżywianiem, bardzo ważny jest odpowiednie wysypianie się. Sen ma znaczący wpływ na postępy w naszym odchudzaniu, dlatego powinniśmy upewnić się, że wypoczywamy należycie. Jeżeli z jakiś powodów mamy problemy z zaśnięciem przez co skraca się nam rzeczywisty czas snu, warto pomyśleć o zwiększeniu wysiłku fizycznego w ciągu dnia – na pewno przyczyni się to także do osiągnięcia zgrabnej sylwetki. Należy pamiętać, że jedynym elementem odchudzania nie jest tylko dieta, bardzo ważny jest także wysiłek fizyczny i sen, tylko te trzy elementy razem pozwolą nam osiągnąć największe efekty w krótkim czasie.

 

Oczywiście nic nie stanie się, jeżeli jednego dnia się nie wyśpimy, ale dbajmy o to, ponieważ tylko dobrze wypoczęty organizm jest w stanie efektywnie funkcjonować. Nasz organizm także podczas snu spala zbędne kalorie, dlatego nie powinniśmy z niego rezygnować. Pamiętajmy także o spożywaniu ostatniego dietetycznego posiłki najpóźniej dwie godziny przed snem, a efekty odchudzania na pewno pojawią się bardzo szybko.

Owoce wspomagające odchudzanie

fresh-fruits-on-white-background-1436465-2-mNa pewno nieraz natknęliśmy się na artykuły, które opisują cudowne działanie pewnych rodzajów owoców na nasze ciało i efekty odchudzania. Z całą pewnością do takich opinii powinniśmy podchodzić z ostrożnością, ponieważ takie owoce z całą pewnością nie zastąpią pełnowartościowej, zbilansowanej diety, ale na pewno mogą wspomóc jej działanie. Jednym z takich owoców pomagających w zrzuceniu zbędnych kilogramów jest grejpfrut. Istnieją nawet specjalne diety oparte wyłącznie o ten owoc, który podobno ma przyczynić się do zmniejszenia i szybszego spalenia tkanki tłuszczowej w naszym organizmie.

 

Drugim owocem jest jabłko, które jak wiadomo przyspiesza nasz metabolizm, przez co jego spożycie w nadmiernych ilościach może prowadzić do efektów przeczyszczających, które mogą mieć wpływ na wagę naszego ciała. Pamiętajmy jednak, że nasza dieta nigdy nie powinna być oparta wyłącznie na owocach – na pewno pozwoli nam ona schudnąć, ale odbędzie się to kosztem naszego zdrowia, które powinno być najważniejsze dla każdej osoby przechodzącej na dietę.

Skurczenie się żołądka

Jeżeli mamy wrażenie ciągle towarzyszącego nam głodu, który ciężko jest czymkolwiek zaspokoić, warto postarać się o skurczenie się żołądka. Skurczenie żołądka oczywiście nie polega na żadnych operacjach chirurgicznych, można go osiągnąć w bardzo prosty sposób. W tym celu powinniśmy przez kilka dni spróbować spożywać o wiele mniejsze porcje dietetycznych dań niż wcześniej, warto także ograniczyć ich ilość. Uczucie głodu na pewno będzie nam towarzyszyło przynajmniej z początku, ale z czasem zupełnie o nim zapomnimy – jest to objaw tego, że nasz żołądek się skurczył.

 

Skurczony żołądek nie potrzebuje aż tak dużej dawki jedzenia, abyśmy poczuli się najedzeni, dzięki czemu po prostu jemy mniej i dzięki temu w dłuższej perspektywie czasu chudniemy. Oczywiście po kilku dniach zmniejszonych racji żywnościowych warto przerzucić się na racjonalną, pełnowartościową dietę, która zapewni nam zgubienie zbędnych kilogramów i to bez efektu jojo, co na pewno jest marzeniem każdej odchudzającej się osoby.

Zdrowe śniadanie

healthy-breakfast-1443721-mKażdy dietetyk z całą pewnością zapewni nas, że to właśnie śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu całego dnia. Śniadanie ma dostarczyć nam energii nie tylko na poranek, ale na cały aktywny dzień, dlatego też powinien to być posiłek pełnowartościowy, bogaty w różnego rodzaju składniki odżywcze. Bardzo ważną częścią śniadania są węglowodany, które dostarczmy do naszego organizmu w postaci warzyw, owoców i płatków owsianych. Węglowodany są odpowiedzialne na stopniowe uwalnianie energii, a więc ich spożycie na śniadanie gwarantuje nam więcej siły w ciągu dnia.

 

W śniadaniu bardzo ważne są także tłuszcze, najlepiej w postaci orzechów, ponieważ wspomagają one funkcjonowanie naszego mózgu, co jest bardzo ważne szczególnie gdy jesteśmy pracownikami umysłowymi. Podczas śniadania nie powinniśmy zapomnieć także o odpowiedniej dawca białka w postaci mleka czy jajek, które jest bardzo ważnym budulcem kości. Tak skompletowane, pełnowartościowe śniadanie z całą pewnością napełni nas energią, a także z łatwością nasyci, przynajmniej do czasu lunchu.

Błędy podczas odchudzania

Wiele osób podczas odchudzania popełnia znaczne błędy, która spowalniają proces tracenia zbędnej tkanki tłuszczowej. Jednym z najbardziej popularnych błędów jest niewystarczająca liczba obfitych posiłków, przez którą odczuwamy głód i w związku z tym zaczynamy podjadać. Bardzo często osoby odchudzające się jedzą w stresie, szybko, co także nie jest dobre z punktu widzenia racjonalnego odchudzania. Po trzecie wiele osób odchudzających się całkowicie rezygnuje z wysiłku fizycznego często motywując to faktem, że po przez obcięcie zapotrzebowania kalorycznego, nie mają po prostu na to siły. Takie objawy są związane z niewłaściwą dietą, która nie dostarcza naszemu organizmowi wystarczająco dużo energii – w takiej sytuacji powinniśmy udać się do dietetyka w celu ustalenia właściwej, zbilansowanej diety, która zapewni nam dostarczenie wszystkich składników odżywczych.

 

Ruch fizyczny jest bardzo ważny podczas odchudzania, może znacznie przyspieszyć jego efekty, a dodatkowo wpłynie na wygląd naszego ciała poprzez jego ujędrnienie i umięśnienie. Pamiętajmy także o piciu odpowiedniej ilości wody, jeżeli chcemy aby efekty naszego odchudzania były maksymalne. Odchudzanie wcale nie jest takie proste, powinniśmy więc zwrócić uwagę na popełnianie przez nas błędy, aby przyspieszyć nasze efekty.

« Starsze wpisy

Aktywność fizyczna to podstawa odchudzania. Aby zmniejszyć ilość tkanki tłuszczowej musimy spalić te kalorie. Najłatwiej dokonać tego uprawiając sport. I nie chodzi tu o szachy! Wysiłek, wysiłek i jeszcze raz wysiłek fizyczny to klucz do sukcesu. Nie chodzi tylko o spalanie. Odchudzając się, tak naprawdę nie chodzi nam o spalenie kalorii i głodzenie się, ale […]

Jeśli od dłuższego czasu nie możesz schudnąć, być może popełniasz jakieś błędy żywieniowe. Zwróć uwagę, czy pijesz wystarczająco dużo płynów. Jeśli uprawiasz sport, pamiętaj, że wydalasz duże ilość płynów podczas wysiłku, te płyny się nie liczą! Musisz dostarczać sobie na czysto dwa litry wody, i to nie chodzi o kawę czy czarną herbatę, ale właśnie […]

Zakaz kopiowania tekstu bez zgody autora.