Fitness to zdrowie!
    Fitness, czyli gimnastyka rekreacyjna. Jego początki wiążą się z rozwojem i rozpowszechnieniem aerobiku. Kolebką tego drugiego były Stany Zjednoczone. Za twórcę uważa się dziś niejakiego dr. Kennetha Coopera. W latach siedemdziesiątych lekarzem w narodowej agencji aeronautyki. Do jego zadań należało opracowanie programów kondycyjnych specjalnie dla amerykańskich astronautów. Ćwiczenia aerobowe, nazywane też tlenowymi mają na celu by układ krążenia i oddychania ćwiczącego pracował w ten sposób. Umożliwia to prawidłowe organizmu podczas wzmożonego wysiłku fizycznego. Specyficzną odmianą jest fitness. Są to ćwiczenia wykonywane w rytm muzyki. Obecnie niezwykle popularne wśród ludzi w różnym wieku. Za prekursorkę można uznać aktorkę Jane Fonde. Zaczęło się od nieszczęśliwego splotu zdarzeń. W 1979 podczas zdjęć do filmu,, Chiński syndrom’’ złamała nogę. Był to jej wielki osobisty dramat. Stawiał pod znakiem zapytania dalszą karierę. Za niecałe dwa miesiące miały się zacząć zdjęcia do kolejnego filmu. Niezwykle ważnego dla Fondy. Czasu na dojście do pełnej sprawności było dramatycznie mało. Szukając złotego środka, udała się do klubu gdzie prowadzono zajęcia gimnastyczne dla kobiet zakłady bukmacherskie. Ten sposób ćwiczeń był o tyle nowatorski, że towarzyszyła mu muzyka dyskotekowa. W dzisiejszych czasach panuje bardzo wiele chorób i jesteśmy narażeni na bardzo dużo wypadków samochodowych czy wypadków przy pracy. Zdrowie jest najważniejszą wartością i trzeba o nie dbać. Bardzo dużo osób nie odżywia się odpowiednio, przez co często chorują. Ich diety nie dostarczają Im odpowiedniej ilości substancji odżywczych, witamin i mikroelementów. Odpowiednio skonstruowana dieta do podstawa w życiu każdego człowieka. Wiele osób poprzez to, że nie mają odpowiedniej diety mają niedowagę lub nadwagę. Nadwaga czy otyłość to obecnie najbardziej powszechne schorzenie dla krajów wysoko rozwiniętych. W pokarmach sprzedawanych w Fast foodach czy różnego rodzaju knajpach jest bardzo dużo pustych kalorii. Bardzo popularne stało się odchudzanie, czyli sposoby na zrzucenie nadwagi. Jest bardzo wiele ziół, leków i diet ułożonych specjalnie pod odchudzanie. Jednak najważniejszym czynnikiem, który wpłynie na znacznie na zmniejszenie się otyłości jest zwiększenie aktywności ruchowej. Tylko ruch pozwala na spalenie zbędnych kalorii. To był strzał w dziesiątkę. Nie minął tydzień, a odczuła już pierwsze symptomy poprawy. Po dwóch miesiącach pełni formy stanęła przed kamerą, gotowa do kolejnych wyzwań. W Polsce pierwszy klub fitness powstał w 1983 roku. Fitness Klub "POD SKOCZNIĄ" w Warszawie, bo tak brzmiała jego nazwa, mimo niezbyt szerokiej oferty przyciągnął tłumy amatorów ćwiczeń w rytm siłownię jako alternatywne zajęcia dla mężczyzn. Z czasem powstały też gabinety masażu, saunie suche, parowe. Wachlarz usług ciągle się zwiększał. Właściciele robili wszystko by przyciągnąć i zaspokoić oczekiwania klientów. Obecnie, zwłaszcza w większych miastach jest to niezwykle popularna rekreacji. Nawet w sobotni ranek kluby są pełne. zakłady sportowe Menadżerowie firm, asystentki w dużych korporacjach, wszyscy oni lubią zakończyć męczący tydzień formą relaksu fizycznego.
« Starsze wpisy

Podjadanie między posiłkami

crispbread-2-1308620-mJedną z najważniejszych zasad podczas stosowania diety, jest ścisłe trzymanie się posiłków. Posiłki powinny być starannie przygotowane zgodnie z rozpiską diety, a następnie spożywany w możliwie równych odstępach czasowych tak, abyśmy nie zdążyli jeszcze odczuć głodu. Posiłki powinni być więc małe, a częste, dzięki temu unikniemy podjadania, które znacznie oddala nas od efektów odchudzania. Podjadanie między dietetycznymi posiłkami bardzo często jest związane z naszymi nawykami żywieniowymi, wielu z nas po prostu lubi jeść i nie potrafi sobie tego odmówić.

 

Każdy rodzaj podjadania między przyjętymi posiłkami jest zły, nie mniej jednak na pewno lepsze dla naszej sylwetki będą zdrowe, naturalne przekąski, niż chipsy czy też słodycze. Aby uniknąć podjadania, jeżeli odczuwamy głód, warto napić się wody lub mleka,  czy też zjeść jakiś owoc czy warzywo. Wystrzegajmy się jednak takich przekąsek, na pewno nie powinniśmy pozwalać sobie na nie między każdym posiłkiem, pod warunkiem oczywiście, jeżeli chcemy zauważyć szybkie i długotrwałe efekty naszego odchudzania.

Złe nawyki żywieniowe

Problemem wielu osób podczas stosowania diety są złe nawyki żywieniowe, które były stosowane przez nich dotychczas, a których teraz powinni się wystrzegać. Jednym ze złych nawyków żywieniowych jest spożywanie dużych, sycących posiłków maksymalnie trzy razy w ciągu dnia – taki nawyk nastawia nasze ciało na magazynowanie, przez co wszystkie niewykorzystane pokłady energii dostarczone do naszego ciała wraz z pożywieniem, zostaną zamienione na tkankę tłuszczową, co na pewno nie jest pożądane podczas odchudzania. Po drugie, wiele osób spożywa zbyt mało warzyw i owoców, przez co ich dieta nie jest wystarczająco urozmaicona, nie dostarcza także potrzebnych składników odżywczych.

 

Posiłki powinny być bogate w warzywa, ponieważ są one dla naszego organizmu źródłem energii, a dodatkowo stanowią bardzo niskokaloryczne źródło zaspokajania głodu. Problemem jest także niewystarczające spożycie wody, który powoduje jej zatrzymanie w organizmie, przez co wiele osób będących na diecie odczuwa ogólną ociężałość, często także pojawia się cellulit. Aby zmaksymalizować efekty naszego odchudzania, wraz z przejściem na dietę warto więc wyrzec się złych nawyków żywieniowych.

Soki owocowe i warzywne

fruits-in-vase-1444656-1-mW czasie trwania diety niezwykle ważne jest spożywanie odpowiedniej dawki warzyw i owoców. Warzywa i owoce powinny stanowić podstawę każdego posiłku, ponieważ są one bardzo dobrym źródłem energii dla naszego organizmu, bez którego nasze funkcjonowanie byłoby znacznie utrudnione. Należy pamiętać, że dodatkowo owoce i warzywa są niskokaloryczne, dzięki czemu uda nam się zaspokoić głód, nie pochłaniając tym samym setek kalorii. Oczywiście nie będą one długo trawione przez nasz organizm, ale z całą pewnością pozwolą nam przetrwać do kolejnego, planowego posiłku diety. Owoce i warzywa powinniśmy spożywać w postaci świeżo wyciskanych soków, ponieważ taka forma jest najłatwiej przyswajalna przez nasz organizm.

 

Do przygotowania takich soków na pewno potrzebna będzie sokowirówka, nie mniej jednak warto w nią zainwestować jeżeli na poważnie myślimy o odchudzaniu. Dodatkowo, owoce i warzywa w postaci soku stanowią bardzo dogodny posiłek, który z łatwością możemy zjeść w pracy, nawet podczas wykonywania codziennych obowiązków co sprawia, że nasza dieta staje się nie tylko przyjemna, ale także praktyczna.

Przemiana materii

Bardzo ważnym czynnikiem, od którego w większości przypadków zależy nasza sylwetka, jest szybkość przemiany materii. Osoby z szybką przemianą materii zazwyczaj nie muszą się martwić o swoją sylwetkę, nigdy nie przechodzą na dietę, ani się nie odchudzają, ponieważ jest im to zwyczajnie nie potrzebne, w końcu są szczupłe. Nie mniej jednak osoby szczupłe bardzo chętnie podejmują aktywność fizyczną, aby nieco zaokrąglić i ujędrnić swoje ciało. Z kolei osoby z niego gorszą przemianą materii skazane są na przybieranie zbędnych kilogramów, z czym walczyć mogą poprzez stosowanie odpowiedniej, racjonalnej diety.

 

Bardzo często jest to jednak walka bez efektów, która tylko zniechęca do dalszych starań. Osoby z kiepską przemianą materii stanowią znaczną większość społeczeństwa, dlatego zjawisko odchudzania stało się tak popularne w dzisiejszych czasach. Musimy jednak pamiętać, że jeżeli my będziemy w stanie zaakceptować nasze ciało, to zrobią to także inni, a wtedy żadne zabiegi odchudzające nie będą nam potrzebne do osiągnięcia szczęścia.

Produkty pełnoziarniste

crispbread-1-1308619-mKluczowym elementem każdej diety odchudzającej są produkty pełnoziarniste, które znacznie poprawiają perystaltykę jelit, a co za tym idzie przyspieszają naszą przemianę materii, a stąd już bardzo bliska droga do osiągnięcia wymarzonej sylwetki. Produkty pełnoziarniste są dodatkowo bogate w błonnik, dzięki czemu dostarczają naszemu organizmowi niezbędnych składników odżywczych do codziennego funkcjonowania. Produkty pełnoziarniste to przede wszystkim ciemny chleb, makaron, a także płatki owsiane, otręby i inne ziarna – są to więc produkty pochodzące z natury, bazujące na płodach ziemi.

 

Jeżeli chcemy, aby nasza dieta była efektywna, powinniśmy jak najszybciej wzbogacić naszą dietę o takie produkty, na pewno powie nam o tym także każdy dietetyk. Bardzo często racjonalne odżywanie polega m.in. za zmianie produktów białych na ciemne, a więc pełnoziarniste – jest to mały krok podjęty w drodze do osiągnięcia wymarzonej sylwetki. Produkty pełnoziarniste są więc składnikami, których nie powinno zabraknąć w naszej codziennej diecie.

« Starsze wpisy

Dieta bardzo często kojarzy nam się z odchudzaniem, ale nie zawsze tak jest. Dieta to także prawidłowe odżywianie się lub też odżywianie się planowane. Przykładem tutaj mogą być sportowcy, którzy są na specjalnej diecie. Dieta taka pozwala im nie tylko utrzymać optymalną wagę, ale także optymalna formę. Dieta taka w przypadku sportów siłowych jest bardzo […]

Aby schudnąć, teoretycznie wystarczy spożywać mniej kalorii niż dostarczamy organizmowi. Powinien wtedy spalić nadmiar tłuszczu nagromadzony w tkankach i po jakimś czasie powinno być widać efekty. Może to jednak zająć trochę czasu, ponieważ organizm, czując, że dostaje regularnie mniej pożywienia, przestawia się na tak zwany czas głodu. Innymi słowy nie trawi wcale tłuszczu, ale zadowala […]

nasz partner pieczarkarnia mazurska www.pieczarkimazurskie.pl | Foltene Pharma to markowe produkty pielęgnujące urodę. Zamawiaj kosmetyki Foltene Pharma w dobrych cenach. Zakaz kopiowania tekstu bez zgody autora.