Fitness to zdrowie!
    Fitness, czyli gimnastyka rekreacyjna. Jego początki wiążą się z rozwojem i rozpowszechnieniem aerobiku. Kolebką tego drugiego były Stany Zjednoczone. Za twórcę uważa się dziś niejakiego dr. Kennetha Coopera. W latach siedemdziesiątych lekarzem w narodowej agencji aeronautyki. Do jego zadań należało opracowanie programów kondycyjnych specjalnie dla amerykańskich astronautów. Ćwiczenia aerobowe, nazywane też tlenowymi mają na celu by układ krążenia i oddychania ćwiczącego pracował w ten sposób. Umożliwia to prawidłowe organizmu podczas wzmożonego wysiłku fizycznego. Specyficzną odmianą jest fitness. Są to ćwiczenia wykonywane w rytm muzyki. Obecnie niezwykle popularne wśród ludzi w różnym wieku. Za prekursorkę można uznać aktorkę Jane Fonde. Zaczęło się od nieszczęśliwego splotu zdarzeń. W 1979 podczas zdjęć do filmu,, Chiński syndrom’’ złamała nogę. Był to jej wielki osobisty dramat. Stawiał pod znakiem zapytania dalszą karierę. Za niecałe dwa miesiące miały się zacząć zdjęcia do kolejnego filmu. Niezwykle ważnego dla Fondy. Czasu na dojście do pełnej sprawności było dramatycznie mało. Szukając złotego środka, udała się do klubu gdzie prowadzono zajęcia gimnastyczne dla kobiet zakłady bukmacherskie. Ten sposób ćwiczeń był o tyle nowatorski, że towarzyszyła mu muzyka dyskotekowa. W dzisiejszych czasach panuje bardzo wiele chorób i jesteśmy narażeni na bardzo dużo wypadków samochodowych czy wypadków przy pracy. Zdrowie jest najważniejszą wartością i trzeba o nie dbać. Bardzo dużo osób nie odżywia się odpowiednio, przez co często chorują. Ich diety nie dostarczają Im odpowiedniej ilości substancji odżywczych, witamin i mikroelementów. Odpowiednio skonstruowana dieta do podstawa w życiu każdego człowieka. Wiele osób poprzez to, że nie mają odpowiedniej diety mają niedowagę lub nadwagę. Nadwaga czy otyłość to obecnie najbardziej powszechne schorzenie dla krajów wysoko rozwiniętych. W pokarmach sprzedawanych w Fast foodach czy różnego rodzaju knajpach jest bardzo dużo pustych kalorii. Bardzo popularne stało się odchudzanie, czyli sposoby na zrzucenie nadwagi. Jest bardzo wiele ziół, leków i diet ułożonych specjalnie pod odchudzanie. Jednak najważniejszym czynnikiem, który wpłynie na znacznie na zmniejszenie się otyłości jest zwiększenie aktywności ruchowej. Tylko ruch pozwala na spalenie zbędnych kalorii. To był strzał w dziesiątkę. Nie minął tydzień, a odczuła już pierwsze symptomy poprawy. Po dwóch miesiącach pełni formy stanęła przed kamerą, gotowa do kolejnych wyzwań. W Polsce pierwszy klub fitness powstał w 1983 roku. Fitness Klub "POD SKOCZNIĄ" w Warszawie, bo tak brzmiała jego nazwa, mimo niezbyt szerokiej oferty przyciągnął tłumy amatorów ćwiczeń w rytm siłownię jako alternatywne zajęcia dla mężczyzn. Z czasem powstały też gabinety masażu, saunie suche, parowe. Wachlarz usług ciągle się zwiększał. Właściciele robili wszystko by przyciągnąć i zaspokoić oczekiwania klientów. Obecnie, zwłaszcza w większych miastach jest to niezwykle popularna rekreacji. Nawet w sobotni ranek kluby są pełne. zakłady sportowe Menadżerowie firm, asystentki w dużych korporacjach, wszyscy oni lubią zakończyć męczący tydzień formą relaksu fizycznego.
« Starsze wpisy

Dieta lekkostrawna

salad-1426130-mWiele osób decydujących się na przejście na dietę, zaczyna od spożywania produktów lekkostrawnych. Produkty lekkostrawne są bardzo dobre dla naszego ciała, ponieważ nie musi on zużywać tak wiele energii na ich strawienie, nie obciążają więc one żadnego z naszych organów trawiennych. Do produktów lekkostrawnych zaliczyć należy przede wszystkim gotowane mięso drobiowe, nabiał, a także inne produkty nieprzetworzone.

 

Powinniśmy unikać natomiast przede wszystkim pokarmów pełnoziarnistych, ponieważ poprawiają one naszą przemianę materii, zmuszają organizm do pracy, co na pewno nie jest celem diety lekkostrawnej. Dieta lekkostrawna jest bardzo często polecana przez lekarzy osobom, które przeszły odpowiednie zabiegi chirurgiczne lub które po prostu mają problemy z układem trawiennym. Należy pamiętać, że dieta lekkostrawna nie obciąża naszego organizmu, przez co jest zwyczajnie zdrowa i w dłuższym okresie czasu na pewno pozwoli nam na zrzucenie zbędnych kilogramów o uzyskanie szczupłej, idealnej sylwetki.

Rola przypraw w diecie

Jeżeli podczas stosowania diety, chcielibyśmy nieco przyspieszyć jej efekty, warto do przyrządzanych posiłków dodawać odpowiedniego rodzaju przyprawy. Przyprawy służą do nadawania przyrządzanym posiłkom odpowiedniego smaku, nie mniej jednak przez wiele osób nie są wcale używane. Przyprawami, które przyspieszą naszą przemianę materii, a co za tym idzie pozwolą na uzyskanie szczupłej sylwetki w krótszym czasie, są przyprawy ostre typu chili czy czerwona papryka.

 

Przyprawy takie z łatwością zakupimy w osiedlowym sklepie, najczęściej w postaci proszku – także taką postać polecamy, ponieważ jest ona najbardziej praktyczna jeżeli chodzi o przyprawianie przygotowywanych posiłków. Przyprawy są więc bardzo ważnym elementem diety, nie powinniśmy z nich rezygnować nawet jeżeli nie jesteśmy przyzwyczajeni do ostrego smaku. Oczywiście nie powinniśmy przesadzać z przyprawianiem naszych potraw, ponieważ może to prowadzić do całkowitej utraty przyjemności z jedzenia, co na pewno nie jest pożądane ponieważ odchudzania, gdyż może prowadzić do nagłych ataków głodu, co z całą pewnością nie sprzyja osiągnięciu szczupłej sylwetki.

Produkty dietetyczne typu light

prosciutto-caprese-salad-1434271-4-mProduktami, na które powinniśmy zwrócić szczególną uwagę podczas odchudzania, są wyroby dietetyczne typu light. Produkty sygnowane logiem light lub fit bardzo często uznawane są przez nas za beztłuszczowe, a co za tym idzie dietetyczne – niestety wielu producentów wykorzystuje naszą niewiedzę i zamiast tłuszczu, dodaje do takich produktów cukry w postaci węglowodanów, które na pewno do dietetycznych nie należą.

 

Powinniśmy więc wystrzegać się takich serków i innych produktów, bo jak widać nie mają one nic wspólnego ze zdrowym trybem odżywiania, a tym bardziej z dietą. Aby dowiedzieć się, czy dany produkt rzeczywiście jest zdrowy, warto przeczytać jego skład, w którym podane są wszystkie wartości odżywcze danego produktu – na tej podstawie zorientujemy się, czy dany produkt rzeczywiście jest dietetyczny. Oczywiście powinniśmy zachować w tym wszystkim także zdrowy rozsądek, ponieważ jakaś ilość cukrów zawsze w takich produktach będzie się znajdować, nie mniej jednak nie powinna ona przekraczać zalecanych ilości.

Jedzenie w pracy

Wielu z nas ma problem z utrzymaniem zdrowej diety przez codzienne obowiązki, które wcale odchudzaniu nie sprzyjają. Jednym z takich obowiązków jest praca, w której spędzamy znaczną część dnia jasne jest więc, że będziemy spożywać tam nasze dietetyczne posiłki. Aby zachować racjonalny tryb odżywiania i nie odpuścić diecie ani na chwilę, warto owe posiłki przygotowywać wcześniej w domu, dzięki temu będziemy mieli ścisłą kontrolę nad ich składem. Takie posiłki powinniśmy starannie zapakować w plastikowe opakowania, które umożliwią nam podgrzanie dietetycznego posiłku w pracy.

 

Powinniśmy także unikać dokupowania różnego rodzaju produktów w pracy, ponieważ zazwyczaj będą to produkty słodkie, bogate w węglowodany, które na pewno nie są dobre dla naszej diety. Wielu z nas nie ma w pracy czasu na spożywanie swoich posiłków, nie mniej jednak nie powinniśmy ich nigdy pomijać, ponieważ głodówka jest nawet gorsza od nieutrzymania diety. Pamiętajmy, aby przygotowane posiłki spożywać w pracy w równych odstępach, a na pewno osiągniemy wymarzoną sylwetkę.

Motywacja do diety

simple-salad-with-tomatoes-1407786-mOdchudzanie na pewno żadnej z nas nie kojarzy się z niczym przyjemnych, przynajmniej nie sam moment bycia na diecie. Odchudzanie jest pasmem wyrzeczeń, dlatego też wielu osobom z czasem brakuje motywacji do dalszych starań. Motywacja do stosowania diety jest jednym z kluczowych czynników wpływających na jej utrzymanie, co przekładać się  będzie bezpośrednio w postaci zgubionych kilogramów. Jeżeli brakuje nam motywacji lub po prostu mamy gorszy dzień, warto zajrzeć do Internetu i pooglądać imponujące metamorfozy innych, odchudzających się  osób. Na pewno będzie to dla nas zastrzyk pozytywnej energii, który pozwoli nam na zjedzenie dietetycznej sałatki z uśmiechem.

 

Kluczowym czynnikiem motywacji jest pozytywne myślenie, powinniśmy często więc myśleć o tym, jak z czasem zmieni się nasze ciało, jak ponętnie będziemy wyglądać w stroju kąpielowym podczas wakacji. Motywacja jest więc bardzo ważnym czynnikiem każdej diety, nigdy nie powinniśmy o niej zapominać, bo tylko pozytywne nastawienie da nam gwarancję wymarzonych rezultatów.

« Starsze wpisy

Chcesz schudnąć? W pierwszej kolejności idź na zakupy, a wszystkie zgromadzone w spiżarce i lodówce artykuły oddaj osobom szczupłym. Jeśli masz nadwagę, to znaczy że coś z twoimi nawykami żywieniowymi jest nie tak. Trzeba dojść do tego co i to zmienić. Zacznij od tłuszczu. Z lodówki pozbądź się mięsa, jajek i nabiału. Jeśli zalega tam […]

Aby schudnąć, nie wystarczy chcieć. Nie wystarczy też łykać tabletki, choć niektóre reklamy bardzo chcą nas do tego przekonać. Niezbędna jest praca, ciężka praca, i wiele wyrzeczeń, ale na pewno warto, dla siebie, własnej satysfakcji, zdrowia, sprawności. Jest kilka sposobów, dzięki którym można skuteczność odchudzania podnieść. Są one proste i każdy może je zastosować. Przede […]

Zakaz kopiowania tekstu bez zgody autora.