Fitness to zdrowie!
    Fitness, czyli gimnastyka rekreacyjna. Jego początki wiążą się z rozwojem i rozpowszechnieniem aerobiku. Kolebką tego drugiego były Stany Zjednoczone. Za twórcę uważa się dziś niejakiego dr. Kennetha Coopera. W latach siedemdziesiątych lekarzem w narodowej agencji aeronautyki. Do jego zadań należało opracowanie programów kondycyjnych specjalnie dla amerykańskich astronautów. Ćwiczenia aerobowe, nazywane też tlenowymi mają na celu by układ krążenia i oddychania ćwiczącego pracował w ten sposób. Umożliwia to prawidłowe organizmu podczas wzmożonego wysiłku fizycznego. Specyficzną odmianą jest fitness. Są to ćwiczenia wykonywane w rytm muzyki. Obecnie niezwykle popularne wśród ludzi w różnym wieku. Za prekursorkę można uznać aktorkę Jane Fonde. Zaczęło się od nieszczęśliwego splotu zdarzeń. W 1979 podczas zdjęć do filmu,, Chiński syndrom’’ złamała nogę. Był to jej wielki osobisty dramat. Stawiał pod znakiem zapytania dalszą karierę. Za niecałe dwa miesiące miały się zacząć zdjęcia do kolejnego filmu. Niezwykle ważnego dla Fondy. Czasu na dojście do pełnej sprawności było dramatycznie mało. Szukając złotego środka, udała się do klubu gdzie prowadzono zajęcia gimnastyczne dla kobiet zakłady bukmacherskie. Ten sposób ćwiczeń był o tyle nowatorski, że towarzyszyła mu muzyka dyskotekowa. W dzisiejszych czasach panuje bardzo wiele chorób i jesteśmy narażeni na bardzo dużo wypadków samochodowych czy wypadków przy pracy. Zdrowie jest najważniejszą wartością i trzeba o nie dbać. Bardzo dużo osób nie odżywia się odpowiednio, przez co często chorują. Ich diety nie dostarczają Im odpowiedniej ilości substancji odżywczych, witamin i mikroelementów. Odpowiednio skonstruowana dieta do podstawa w życiu każdego człowieka. Wiele osób poprzez to, że nie mają odpowiedniej diety mają niedowagę lub nadwagę. Nadwaga czy otyłość to obecnie najbardziej powszechne schorzenie dla krajów wysoko rozwiniętych. W pokarmach sprzedawanych w Fast foodach czy różnego rodzaju knajpach jest bardzo dużo pustych kalorii. Bardzo popularne stało się odchudzanie, czyli sposoby na zrzucenie nadwagi. Jest bardzo wiele ziół, leków i diet ułożonych specjalnie pod odchudzanie. Jednak najważniejszym czynnikiem, który wpłynie na znacznie na zmniejszenie się otyłości jest zwiększenie aktywności ruchowej. Tylko ruch pozwala na spalenie zbędnych kalorii. To był strzał w dziesiątkę. Nie minął tydzień, a odczuła już pierwsze symptomy poprawy. Po dwóch miesiącach pełni formy stanęła przed kamerą, gotowa do kolejnych wyzwań. W Polsce pierwszy klub fitness powstał w 1983 roku. Fitness Klub "POD SKOCZNIĄ" w Warszawie, bo tak brzmiała jego nazwa, mimo niezbyt szerokiej oferty przyciągnął tłumy amatorów ćwiczeń w rytm siłownię jako alternatywne zajęcia dla mężczyzn. Z czasem powstały też gabinety masażu, saunie suche, parowe. Wachlarz usług ciągle się zwiększał. Właściciele robili wszystko by przyciągnąć i zaspokoić oczekiwania klientów. Obecnie, zwłaszcza w większych miastach jest to niezwykle popularna rekreacji. Nawet w sobotni ranek kluby są pełne. zakłady sportowe Menadżerowie firm, asystentki w dużych korporacjach, wszyscy oni lubią zakończyć męczący tydzień formą relaksu fizycznego.
« Starsze wpisy

Sport dla ciebie

Dla wielu osób w pozbyciu się zbędnych kilogramów jest zapewnienie odpowiedniej aktywności fizycznej. Osoby, jakie na co dzień nie mają w zwyczaju uprawiać sportów, mają z tym naprawdę spory problem. Wcale nie musi być to jednak dla nas nic męczącego ani nic trudnego. Nie musimy bowiem wykonywać sportów, jakich nie lubimy i za jakimi nie przepadamy. Dziedzin sportu jest naprawdę tak wiele, że wystarczy zastanowić się, jakie sporty są dla nas najbardziej przyjemne, jakie sprawiają nam najwięcej przyjemności. Kiedy lubimy pływać, warto zapisać się na basen, a kiedy uwielbiamy jazdę na rowerze, to warto odkurzyć swój rower czy w czasie zimy kupić stacjonarny. Nieważne, jaką aktywność fizyczną zdecydujemy się wprowadzić w nasze życie. Ważne jest jedynie to, żeby było to robione systematycznie.

Małe zmiany, duży efekt

image Wydawałoby się, że chcąc stracić kilka kilogramów, musimy ogromnie się starać, musimy wkładać w to dużo pracy. Wbrew pozorom w trakcie diety nasze życie nie kręci się wokół jedzenia i ćwiczeń. Nie musimy nawet wprowadzać gruntownych zmian, bo w większości jadamy naprawdę dobrze. Wystarczy jedynie co nieco zmienić w naszej diecie, zastosować różne zamienniki konkretnych produktów. Dzięki temu z całą pewnością nie będziemy musieli decydować się na wiele wyrzeczeń, a zauważymy naprawdę spore zmiany. Naprawdę wiele porad znajdziemy w sieci internetowej, w różnych programach telewizyjnych. Jak najbardziej warto odwiedzić także dietetyka. Z całą pewnością przekonamy się, że nie trzeba decydować się na duże zmiany, żeby zobaczyć duży efekt. Nawet te małe sprawią, że nie tylko będziemy się lepiej czuć, ale i lepiej wyglądać.

Zdrowsze wersje potraw

Kiedy myślimy o wprowadzeniu diety, często pierwsze na myśl przychodzą nam nasze ulubione potrawy, za jakimi szalejemy i moglibyśmy jeść je bez końca, ale na diecie musielibyśmy z nich zrezygnować. Wiadomo, że przyjemność z jedzenia jest niesamowicie ważna, a kiedy musimy odmawiać sobie wielu rzeczy, to tak naprawdę o wiele trudniej jest wytrwać w postanowieniu. Dlatego też jak najbardziej warto zdecydować się na to, żeby poszukać przepisów, jakie obejmują dietetyczne wersje naszych ulubionych potraw. Często wystarczy naprawdę mało zmienić, żeby dane danie nie było już tak kaloryczne i żebyśmy mogli spokojnie serwować je sobie od czasu do czasu. Zdecydowanie takie postępowanie sprawi, że będzie nam o wiele łatwiej i ani się obejrzymy, a nasza waga i wymiary będą nas w pełni satysfakcjonowały.

Nie ważenie, a mierzenie

Osoby, jakie mają w planach schudnięcie, często niesamowicie często się ważą. Nieraz ważymy się nawet po kilka razy na dzień. Dla wielu osób najważniejsze jest to, żeby zejść do odpowiedniej wagi. Może jednak zdarzyć się tak, że nawet, kiedy osiągniemy wymarzoną wagę, to nasz wygląd nie będzie nas zachwycał. Dlatego też warto się mierzyć, a nie ważyć. To miara pokazuje, jak naprawdę wyglądamy, a waga może wzrosnąć nawet wtedy, kiedy jesteśmy na diecie, ale przybędzie nam mięśni. Warto pamiętać o tym, że tłuszcz jest o wiele lżejszy od mięśni. Dlatego też możemy ważyć mniej, ale wyglądać o wiele gorzej i nawet przy stosunkowo małej wadze na naszym ciele może widnieć tłuszcz, jeżeli nie ćwiczymy. Jak najbardziej warto wziąć to sobie do serca i fundować sobie chociaż minimalną aktywność fizyczną.

Suplementy diety

image Wytrwanie na diecie wcale nie jest łatwe. Często kusi nas naprawdę wiele produktów, nadarza się wiele sytuacji, jakie jedynie zachęcają do tego, żeby zapewnić sobie coś pysznego do jedzenia i tym samym odejść od diety. Wiele osób pomimo ogromnej chęci zmian, ma problem z tym, żeby sobie odmówić konkretnych produktów spożywczych. Czy to jednak oznacza, że nigdy nie uda im się schudnąć? Jak najbardziej warto zdecydować się w takim przypadku na to, żeby stosować różne suplementy diety. Znajdziemy je w różnych aptekach, a także możemy zakupić je u dietetyków, jacy będą w stanie odpowiednio dobrać środki do naszych potrzeb. Środki, jakie zakupimy, będą w stanie naprawdę świetnie pomóc nam w tym, żeby oprzeć się konkretnym produktom. Bez wątpienia dzięki nim o wiele łatwiej uda nam się schudnąć i nie będziemy popełniać różnych grzeszków.

« Starsze wpisy

Często słyszymy o dietach cud. Lekarze dietetycy z góry mówią, że każda dieta, która ma na pozwolić schudnąć więcej niż kilogram tygodniowo jest niezdrowa. Ale czasami zdarza się tak, że ludzie chudną nawet kilka kilogramów podczas jednego tygodnia i jest to zdrowe, odbywa się pod nadzorem lekarza. Nie jest to metoda operacyjna, ani odsysanie tłuszczu, […]

Jeśli od dłuższego czasu nie możesz schudnąć, być może popełniasz jakieś błędy żywieniowe. Zwróć uwagę, czy pijesz wystarczająco dużo płynów. Jeśli uprawiasz sport, pamiętaj, że wydalasz duże ilość płynów podczas wysiłku, te płyny się nie liczą! Musisz dostarczać sobie na czysto dwa litry wody, i to nie chodzi o kawę czy czarną herbatę, ale właśnie […]

Zakaz kopiowania tekstu bez zgody autora.